Hållbar kommunikation

Reduce

Korta ner tiden du spenderar för att ta fram kommunikationsmaterial. Det kan vara allt ifrån sociala media inlägg till annonsmaterial. Genom en hållbar och smart marknadsplan kommer du finna mer till annat än att jobba.  

Reuse

Att återanvända material är ett av de bästa sätten att dra ner på både utsläpp och tid. Planering, god framförhållning och riskanalys är metoder som gör det mycket lättare att ha färdigt material att använda just vid rätt tillfälle.

Recycle

Man behöver inte sälja en produkt för att återvinna. Även innehåll samlar på sig en massa avtryck, så för att inte behöva skapa nytt material hela tiden finns det flera olika metoder där du även kan dela med dig av ditt innehåll – det hjälper både dig och andra. 

F.A.Q.

Hållbar kommunikaton

Hållbar kommunikation är långsiktig relationsbyggande interaktion med dina kunder som samtidigt tar hänsyn till social ekonomisk och miljömässig hållbarhet. 

Ja det är den mest kostnadseffektiva och minst tidskrävande formen av innehållsskapande. En mycket strategisk och omfattande form av kommunikation som är väl värd att investera i.  

I allt du gör. Från bloggposter, sociala medier till produktbeskrivningar och säljkampanjer.

Hemsidan är ditt nav. Sociala medier är både roligt och interaktivt men du äger inte de plattformarna och dina kunder kan byta kanaler utan att du ens märker det. På din webbplats har du kontoroll och du kan enkelt lägga till dina sociala mediakonton som uppdateras varje gång du gör ett inlägg.

Det är viktigt att du förmedlar vilka problem du kan lösa och att du har en tydlig produktbeskrivning. En säker sida både för kundens räkning men också för att rankas högt på Google.